Socialinio verslo mokymai

        Rugpjūčio 10 d., Dzūkijos VVG  iniciatyva, vyko socialinio verslo mokymai.

Mokymus vedė: 
Monika Stankevičiūtė – NVO Avilio programos vadovė.

Urtė Žukauskaitė – Inovatorių slėnio vadovė, socialinio verslo regionuose praktikė.

        Socialinis verslas – tai Lietuvoje auganti ekonominė sritis. Remiantis užsienio praktikomis – vietos bendruomenės socialiniame versle turi ypač dideles perspektyvas.

          Socialinis verslas yra socialinės ekonomikos dalis. Pastaraisiais metais Europos Sąjunga skiria daug dėmesio socialinei ekonomikai ir jos vystymui siekiant spręsti jaunimo nedarbo, socialinės atskirties ir kitas problemas.. Pagrindinės socialinės ekonomikos vertybės yra pagalba sau, abipusiškumas ir socialinė misija. Socialinė ekonomika remiasi trigubos dugno linijos (angl.triple bottom line) struktūra, kuri apima tris dimensijas: ekonominę, socialinę ir aplinkos. Tikslūs socialinio verslo indikatoriai reikalingi tam, kad socialinio verslo sąvoka nebūtų neteisingai išnaudojama gaunant lengvatas, finansavimą ar kuriant kompanijos įvaizdį.

         Mokymų metu buvo pristatyta pagrindiniai socialinio verslo principai:

1.      Socialinio verslo misija yra išspręsti tam tikrą socialinę problemą visuomenėje taikant socialines inovacijas;

2.      Socialinis verslas yra finansiškai tvarus, turi gyvybingą verslo modelį;

3.      Socialinis verslas nemoka dividendų investuotojams- jo tikslas nėra akcininkų kapitalo maksimizavimas;

4.      Pelnas naudojamas socialinei problemai spręsti arba reinvestuojamas į socialinio verslo plėtrą;

5.      Socialinis verslas veikia darnoje su aplinka;

6.      Darbuotojai gauna rinkos lygio arba aukštesnius atlyginimus;

7.      Socialiniai verslininkai mėgaujasi tuo ką daro.

         Atsižvelgiant į ES siūlomą socialinio verslo sąvoką, priimtas LR Ūkio ministro įsakymas 2015.04.03 Nr.4-207  dėl socialinio verslo koncepcijos patvirtinimo. Pateikiama koncepcija nurodo, jog “socialinis verslas – tai verslo modelis, pagal kurį, išnaudojant rinkos mechanizmą, pelno siekimas susiejamas su socialiniais tikslais ir prioritetais, remiamasi socialiai atsakingo verslo bei viešojo ir privataus sektorių partnerystės nuostatomis, taikomos socialinės inovacijos. Socialinis verslas apima tris pagrindinius aspektus: verslumo (nuolatinė ūkinė komercinė veikla), socialinį (socialinių tikslų siekimas) ir valdymo (ribotas pelno paskirstymas)”.

        Buvo pristatyta socialinio verslo praktikos pavyzdžių iš užsienio šalių, taip pat ir iš Lietuvos.

        Socialinio verslo mokymuose dalyvavo kaimo bendruomenių pirmininkai, nariai, savivaldybės atstovai, verslininkai ir kiti besidomintys asmenys.